Hoppa direkt till innehåll

VIKTIGT! Norrlands Bredbands tjänster upphör den 30 september 2025

Norrlands Bredbands internettjänster upphör helt den 30 september 2025.
Vi har under längre tid fört en dialog med Norrlands Bredband för att komma tillrätta med den situationen som bolaget befinner sig i. Nu är det helt klart att de inte kommer att leverera sina tjänster i Älvsbyns stadsnät efter månadsskiftet. Anledningen är att bolaget inte uppfyller sina ekonomiska åtaganden gentemot oss.
Norrlands Bredbands tjänster upphör således helt i Älvsbyns stadsnät den 30 september 2025. Vilket innebär att du som har din internettjänst via Norrlands Bredband behöver byta till en annan tjänsteleverantör för att kunna använda din internetanslutning.
Praktisk information:
Så berörs du som kund
Befintliga internettjänster från Norrlands Bredband via Älvsbyns stadsnät kommer fortsatt att fungera fram t.o.m. 2025-09-30, klockan 23:59.
Samtliga Norrlands Bredbands tjänster via Älvsbyns stadsnät, kommer att avslutas 2025-09-30, klockan 23:59.
Berörda kunder behöver beställa ny tjänst från en annan av Älvsbyns stadsnät leverantörer, med start 2025-10-01 för att undvika störningar på leveransen av internet till sin anslutning.
Byta leverantör
Du som kund hos Norrlands Bredband behöver säga upp din internettjänst, direkt till Norrlands Bredband. Kontaktuppgifter finns i rutan här till höger.
Ifall du vill börja använda en annan leverantörs tjänster före 2025-10-01 behöver du först kontakta Norrlands Bredband och be dem plocka bort sina tjänster från din anslutning. Efter Norrlands Bredband stängt ner sin tjänst kan du beställa den nya tjänsten från den nya leverantören du har valt.
Om däremot du beställer tjänsten från din nya leverantör med start tidigast 2025-10-01, ska den nya tjänsten komma igång oavsett om Norrlands Bredband har hunnit handlägga din uppsägning eller ej. Viktigt är dock att du meddelar den nya leverantören att du önskar start av tjänsten tidigast 2025-10-01.